مقالات

مکمل های مناسب برای افزایش استقامت

 

ورزشکاران استقامتی به تعادل خوبی از استحکام و مقاومت نیاز دارند ، که تنها با سال ها تمرین  و رژیم غذایی مناسب به دست می آید. مصرف مکمل های استقامتی باید یک بخش جدایی ناپذیر از این تعادل باشد. مکمل ها در ورزش های استقامتی جایگاه خاصی دارند. با این حال در واقع اکثر مکمل برای افزایش استقامت توسط ورزشکاران نادیده گرفته می شوند.

مکمل های استقامتی شامل :

مکمل پروتئین

پروتئین جز مکمل های مورد علاقه بدنسازان و وزنه برداران است. همچنین در طول دوره های طولانی ورزش برای بهبود عملکرد ، بسیار حیاتی است. پس از دو ساعت ، بدن انسان شروع به استفاده از پروتئین برای پاسخگویی به نیازهای انرژی خود می کند. اگر سوخت دریافتی شما در حین تمرین و یا مسابقات فقط گلوکز باشد نه پروتئین ،  بدن باید پروتئین را از جای دیگری دریافت کند و آن جا عضلات است. که این موجب تحلیل عضلات میشود .این فرآیند به نام کانولاسیون عضلانی و یا کاتابولیسم ( دگرگونی ) بافت ماهیچه ی نخاعی نامیده می شود که باعث از بین رفتن عضلات بدون چربی مورد نیاز و همچنین افزایش تجمع آمونیاک که منجر به کاهش زمان ریکاوری می شود ، خواهد شد. در نتیجه استفاده مکمل پروتئین برای ورزشکاران جایگاه ویژه ای دارد

کراتین

کراتین مکمل دیگری است که معمولا به عنوان یک سلاح پرورش دهنده بدن انتخاب می شود. با این حال کراتین به تنهایی باعث افزایش حجم نمی شود و خواص آن به عنوان یک اسید آمینه برای ورزشکاران استقامتی نیز مهم است و یکی از مکمل های استقامتی مناسب محسوب می شود. کراتین برای بهبود ریکاوری عضلات حائز اهمیت بوده و ورزشکاران استقامتی اغلب در این زمینه به کمک بیشتری نیاز دارند. مکمل کراتین می تواند به بدن در مقابله با آسیب های ناشی از تمرین ، مانند آسیب سلولی و التهاب عضلانی ،کمک کند.
کراتین همچنین می تواند برای کمک به بدن در استفاده از اکسیژن ، در یک روش کارآمدتر در حین ورزش ، با بهبود ضربان قلب ، میزان عرق کردن و نحوه توزیع آب بدن ، مورد استفاده قرار گیرد. با افزایش کارایی بدن ، کراتین ممکن است منجر به کاهش سطح VO2 شود که نهایتا باعث افزایش کارایی می گردد. همه ما تاثیر کراتین در افزایش قدرت ، سرعت و نیرو را می دانیم! تحقیقات اثبات شده متعددی بر روی تاثیر کراتین در افزایش سایز و قدرت عضلات وجود دارد. تاثیرات مستقیم کراتین در افزایش ذخایر فسفوکراتین ، افزایش سریع تولید ATP و بهبود عملکرد بی هوازی باعث شده تا مکمل کراتین مزایای غیرمستقیمی برای دوندگان ، دوچرخه سواران و ورزشکاران داشته باشد!

آهن مکمل برای افزایش استقامت

برخی شواهد نشان می دهد که ورزشکاران استقامتی بیشتر از افراد معمولی دچار کم خونی می شوند. این موضوع احتمالا به خاطر آهنی است که ورزشکاران هنگام عرق کردن ( برای چند ساعت ) از دست می دهند. اکثر ورزشکاران با مصرف رژیم غذایی غنی از آهن ، از کم خونی جلوگیری می کنند. با این حال ، برای بعضی از ورزشکاران همیشه این اندازه کافی نیست. مصرف مکمل های آهن بهتر است تحت نظارت پزشک قرار گیرد ، زیرا آهن زیاد می تواند مسموم کننده باشد.

با این حال با وجود رژیم غذایی ، اگر احساس خستگی یا کسل بودن می کنید ممکن است به علت کم خونی ناشی از کمبود آهن باشد. مکمل های آهن می توانند عملکرد شما را تقویت کنند و از بروز مشکلات ناشی از کم خونی جلوگیری کنند.

مکمل کافئین برای افزایش استقامت

سالهاست که ورزشکاران استقامتی از کافئین به منظور بهبود عملکرد خود در حین تمرین استفاده می کنند. کافئین نه تنها قدرت و انرژی کافی برای ورزش در صبح زود را فراهم می کند ، بلکه به کاهش و به تاخیر انداختن خستگی کمک می کند. مزایای کافئین در ورزشکاران استقامتی بهبود عملکرد ، اکسیداسیون چربی و کنترل وزن است!

از آنجا که کافئین در حدود یک ساعت به بالاترین غلظت خون خود می رسد ، پیشنهاد می کنیم حدود ۶۰ دقیقه قبل از تمرین و یا مسابقه مصرف کنید.

دوز توصیه شده : ۱.۳ الی ۲.۷ میلی گرم به ازای هر نیم کیلوگرم وزن بدن ۶۰ دقیقه قبل از شروع ورزش.

مکمل های استقامتی : سدیم فسفات

معمولا به عنوان ماده نگهدارنده گوشت و مواد غذایی دیگر ، سدیم فسفات اکنون می تواند به عنوان ” تقویت کننده عملکرد در حین ورزش ” عمل کند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد سدیم فسفات منجر به افزایش ظرفیت هوازی و زمان خستگی از طریق افزایش توانایی گلبول های قرمز در رساندن اکسیژن به عضلات فعال می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *