مقالات

مکمل گینر در بدنسازی

گینر چیست ؟

گینر ها (Weight Gainer) مکمل هایی هستند که برای افزایش وزن و افزایش عضله سازی  به کار می روند

مثلاً فردی که گینر افزایش وزن  خریداری می کند، بدون شک شخصی است که در وزن گیری دچار مشکل بوده و به سختی وزن اضافه می کند.

گینر عضله ساز نیز نقش مکمل کمکی را داشته و برای افرادی است که در عضله سازی با مشکل روبرو هستند.

انواع گینر

۱) گینر افزایش وزن (مانند پودر گینر ۱۰ /۹۰ و پودرکربوهیدارت )

۲) گینر عضله ساز (پودر گینر۳۰/۷۰ و پودرگینر ۵۰/۵۰ )

 تفاوت بین گینرعضله ساز و گینر افزایش وزن

این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا تفاوتی بین گینرهای عضله ساز و گینرهای افزایش وزن وجود دارد؟
هدف هر دوی این گینرها تامین کالری اضافه ، درشت مغذی ها، مواد معدنی و آمینواسید بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان است. البته شاید از نظر عددی این مقدارها کمی باهم متفاوت باشد ولی هدف تغییری نمی کند.

 

تفاوت غذایی گینر افزایش وزن و گینر عضله ساز

بازهم تأکید می کنیم که هدف هر دو مکمل یکسان بوده ولی کمی مقادیر مواد مغذی علی الخصوص مجموع کالری موجود در این دو گینر باهم متفاوت است.

می دانید که برای عضله سازی بیشتر نیاز به پروتئین بیشتر خواهید داشت، در نتیجه قطعاً میزان پروتئین موجود در گینرهای عضله ساز باید بیشتر از گینرهای افزایش وزن باشد.

از طرف دیگر برای اینکه وزن اضافه کنید و افزایش وزن داشته باشید، قطعاً نیاز به کالری دریافتی بیشتری خواهید داشت. گینرهای افزایش وزن اینکار را برایتان آسان خواهند کرد. در نتیجه مجموع کالری موجود در گینرهای اضافه وزن در مقایسه با گینرهای عضله ساز بیشتر خواهد بود.

برای درک بهتر به جمع بندی ای زیر توجه داشته باشید:

کالری: گینرهای افزایش وزن، کالری بسیار بیشتری نسبت به گینرهای افزایش عضله دارند تا بتوانند وزن فرد را افزایش دهند.

پروتئین: گینرهای افزایش وزن دارای میزان پروتئین کمتری نسبت به گینرهای عضله ساز هستند، زیرا هدفشان عضله سازی نیست.

کربوهیدرات: اگر به دنبال کربوهیدرات بیشتر هستید بدون شک در گینرهای افزایش وزن، کربوهیدرات بیشتری خواهید یافت.

ویژگی های گینر های موجود در مجموعه ما

  • دارای انواع پروتئینها (ترکیب ۳ نوع پروتئین : پودر وی هیلمار آمریکا،پودر پروتئین شیر ،پودر وی آلبومین)
  • دارای اسیدهای آمینه EAA’s ٬ BCAA’s و گلوتامین
  • دارای کربوهیدراتها (maltodextrins,dextrose, fructos)

 

چه کسانی از گینر بیشتر استفاده می کنند

۱-معمولا مصرف گینر در بین ورزشکاران به خصوص برای افزایش وزن بین بدنسازها بیشترین استفاده را دارد .
۲- برای تقویت تعدادی از بیماران
۳-برای افرادی که از کمبود وزن رنج میبرند.

گینر ها مکمل های هستند که از ترکیبات کربوهیدرات ها ، پروتئین و برخی مواد دیگر مانند امینو اسیدهای شاخه ای و ویتامین ها تشکیل شده اند گینر ها برای افزایش وزن و حجم بهترین گزینه برای تمامی ورزشکاران میباشند

 

نکات مهم درباره ی مصرف گینر

هر مقدار نسبت کربوهیدرات به پروتئین در یک گینر بیشتر باشد کیفیت عضله سازی آن کمتر میشود ولی در عوض وزن بیشتری را بشما میدهد اگر خیلی کمبود وزن دارید از محصولات با کربوهیدرات بالا استفاده کنید اما اگر میخواهید کمی بر وزن خود اضافه کرده و بیشتر به بهبود کیفیت عضلات خود بپردازید از مکملی با درصد پروتئین بیشتر استفاده کنید

 

این که چند گرم از این مکمل در روز باید مصرف کنید کاملا به بدن ، وزن و هدف شما بستگی دارد، اما معمولا بر روی هر گینر دوز پیشنهادی مصرفی نوشته شده و شما باید مقدار نیاز بدن خود را با قسمت ساپلمنت فکت گینر مقایسه کنید و به میزان نیاز روزانه خود از این مکمل مصرف کنید

 

بهترین زمان مصرف گینر

در کل چهار زمان اصلی برای مصرف گینر ها در نظر گرفته میشود

یک وعده صبح (بین صبحانه و ناهار)

یک وعده نیم ساعت قبل تمرین

یک وعده بلافاصله بعد از تمرین

یک وعده قبل از خواب

 

در صورتی که وزن گینر شما کم میباشد و یا  نیاز زیادی به مصرف گینر ندارید میتوانید وعده قبل تمرین یا قبل خواب را با مشورت مربی خود حذف کنید

هشدار :

عوارض استفاده از مکمل گینر

افزایش بی رویه وزن می باشد که باعث تجمع چربی های زاید در بدن می باشد.به خصوص در قسمت باسن ,پهلو و شکم…

افراد زیر ۱۸ سال مصرف نکنند .

در صورت حساسیت به شیر، بادام، سویا یا تخم مرغ قبل از مصرف یا پزشک مشورت کنید .

بیش از میزان دوز پیشنهادی روی محصول مصرف نکنید .

افرادی که تحت درمان قرار دارند، بیماری خاص دارند یا خانم های باردار بدون اجازه پزشک مصرف نکنند .

بهتر است قبل از مصرف با مربی، پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *